Vedoucí oddělení:
Učitelé:
Taneční obor
V tanečním oboru děti zvládají základní pohybovou výchovu postupně až po prvky klasického baletu, moderního a lidového tance.
Taneční obor podchycuje a rozvíjí taneční nadání dětí. Přijímáme děti, které mají zájem o pohybovou kulturu, hudbu a taneční umění. Nabízíme dětem pomocí hudby a pohybu vnímat a pochopit fungování vlastního těla a pohybového aparátu. Při vyučování klademe důraz na držení těla, rozvíjení dětské fantazie, pohybovou techniku a současně pěstujeme a posilujeme u žáků vnitřní citlivost, vnímavost, představivost, hudební a prostorové cítění a samostatnou tvořivost. Snažíme se odbourat zlozvyky (špatné návyky) v držení těla. Soustavnou prací vedeme žáky k sebekázni a samostatnosti, posilujeme jejich sebedůvěru.
- KLASICKÝ TANEC
Základy klasického tance jsou nedílnou součástí každého tanečníka a prolínají se všemi tanečními obory. V samostatném odvětví klasického tance se zaměřujeme na techniku, vypracování svalů pro pevné držení těla a vytočení nohou. Žáci se zde seznamují se základy francouzského baletního názvosloví, které se používá na celém světě.
- LIDOVÝ TANEC
V lidovém tanci se žáci seznamují nejenom s lidovým tancem jako takovým, ale i s lidovou tvořivostí. Dbáme na rytmus – doprovázíme pohyb tlesky a zpěvem.
- TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA, SOUČASNÝ TANEC
V hodinách taneční a pohybové výchovy, posléze současného tance se zaměřujeme na techniku pohybu. Učíme žáky znát všechny základní polohy od lehu po stoj. Procvičujeme jednotlivé svalové oblasti. Pracujeme s úklony, předklony, záklony, rotacemi a vlnami těla. Zaměřujeme se na přenášení váhy, podsouvání a natáčení pánve, převaly, pády. Soustředíme se na chůzi, běh a skoky z místa. To vše obměňujeme a kombinujeme v různých tanečních variacích.
- IMPROVIZACE A TVORBA
Improvizace neboli dětský tvořivý taneční projev představuje v tanci důležitou složku. V improvizaci je vždy na prvním místě pocit, představa, pak následuje pohyb. Dodržením této zásady předcházíme u žáků imitování, nepravdivosti. Vše doprovází citlivý hudební doprovod. Postupně probouzíme v žácích vztah k hudbě. Vedeme je k poslechu hudby a reagování na její emotivní složky. Učíme je slyšet proměny rytmu, konce a předěly hudebních frází. Ve vyšších ročnících se žáci učí samostatné tvůrčí činnosti. Samostatně pracují s prostorem, partnerem, rekvizitou, kostýmem, motivem (jak hudebním, tak i pohybovým).
Vyučovací předměty:
- Základy klasické techniky
- Taneční průprava (taneční gymnastika)
- Taneční a pohybová výchova (moderna, jazz, současný tanec)
- Lidový tanec
- Improvizace a tvorba
S výukou jsou spojená vystoupení v divadle, či hostování na různých akcích. Žáci se prezentují na tanečních přehlídkách a soutěžích, navštěvují divadelní představení a absolvují taneční workshopy.
nebo na jednotlivé vyučující e-mailem ve tvaru „prijmeni@zuserandove.cz“

